مجله تفر یحی آموزشی

مسمومیت با سرب به دلیل مواد مخدر تقلبی /+عوارض مواد مخدر Reviewed by Momizat on . مسمومیت با سرب به دلیل مواد مخدر تقلبی /+عوارض مواد مخدر نظر به میزان بروز این بیماری و در راستای مدیریت آن – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مکاتبه با معا مسمومیت با سرب به دلیل مواد مخدر تقلبی /+عوارض مواد مخدر نظر به میزان بروز این بیماری و در راستای مدیریت آن – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مکاتبه با معا Rating:
شما اینجا هستید: خانه » گوناگون » پزشکی و سلامت » مسمومیت با سرب به دلیل مواد مخدر تقلبی /+عوارض مواد مخدر

مسمومیت با سرب به دلیل مواد مخدر تقلبی /+عوارض مواد مخدر

محبوب کن - فیس نما

مسمومیت با سرب به دلیل مواد مخدر تقلبی /+عوارض مواد مخدر

نظر به میزان بروز این بیماری و در راستای مدیریت آن – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مکاتبه با معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دستورالعمل برخورد با بیمار مبتلا به مسمومیت با سرب را برای ایجاد آمادگی فنی در پزشکان و سایر کارکنان مراکز درمانی ارسال کرده است. همچنین طی مکاتبه ای با ستاد مبازره با مواد مخدر برای کنترل این پدیده، با توجه به وضعیت موجود، همکاری بیش از پیش نهادهای انتظامی و امنیتی را خواس

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با تشریح علائم مسمومیت با سرب بر اثر مصرف خوراکی تریاک‌های آلوده درباره اقدامات توصیه‌ای در این‌باره توضیحاتی را ارائه کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، احمد حاجبی – مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، در خصوص مسمومیت با سرب به دنبال مصرف خوراکی تریاک‌های آلوده اظهار داشت: مدتی است برخی بیماران با شکایت‌هایی چون کاهش اشتها، تهوع، استفراغ، یبوست و دردهای کولیکی در ناحیه شکم، که به‌طور عمده در ناحیه دورِ ناف به مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مراجعه می‌کنند که بعضاً دچار سردرد، خواب آلودگی، بی‌قراری، گیجی و حتی کاهش سطح هوشیاری، تشنج و اغما بودند. در نهایت در بررسی این بیماران مشخص شد که این افراد به‌طور عمده مصرف کننده تریاک به صورت خوراکی بودند.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: ارزیابی آزمایشگاهی نشان دهنده بروز کم خونی و افزایش سطح سرب خون در این بیماران بوده است که با توجه به شرح حال، تشخیص مسمومیت با سرب برای این افراد مطرح شد و فرآیند درمان آنها از طریق مراکز درمانی صورت پذیرفت.

حاجبی تصریح کرد: نظر به میزان بروز این بیماری و در راستای مدیریت آن – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مکاتبه با معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دستورالعمل برخورد با بیمار مبتلا به مسمومیت با سرب را برای ایجاد آمادگی فنی در پزشکان و سایر کارکنان مراکز درمانی ارسال کرده است. همچنین طی مکاتبه ای با ستاد مبازره با مواد مخدر برای کنترل این پدیده، با توجه به وضعیت موجود، همکاری بیش از پیش نهادهای انتظامی و امنیتی را خواستار شد.

وی ادامه داد: همچنین درخواست معاونت درمان وزارت بهداشت از سازمان غذا و دار و تهیه داروهای مورد نیاز برای درمان مسمومیت با سرب که بسیار هم گران قیمت هستند و ارتقاء آمادگی معاونت غذا و دارو ، افزایش ذخایر داروهای آگونیست مواد اپیوئیدی از قبیل متادون و شربت تریاک و فراهم کردن شرایط ارائه درمان جایگزین در این گروه از مصرف کنندگان مواد اپیوئیدی از دیگر اقدامات وزارت بهداشت بوده است.

حاجبی به تمامی افرادی که تریاک و یا مشتقات آنرا به ویژه به شکل خوارکی مصرف می‌کنند توصیه کرد، که از مصرف این مواد به‌طور جدی خودداری کنند و برای درمان وابستگی خود به مراکز درمان مصرف مواد مراجعه کنند.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین مواردی از مسمومیت با سرب در کودکان گزارش شده است که به دلیل ناآگاهی والدین و استفاده از تریاک یا مشتقات آن در کودکان با هدف استفاده دارویی بوده است. در این زمینه لازم است به والدین هشدار داد که این امر می‌تواند باعث مسمومیت جدی کودکان با سرب شده و حتی منجر به مرگ شود.

۱۶۳ total views, 1 views today

مطالب مرتبط

ارسال یک دیدگاه

بازگشت به بالا